חדשות

לראשונה: גוף פרטי קיבל הכרה להתמחות ברפואה פליאטיבית בבית החולה

"צבר רפואה" הוכרה כמחלקה להתמחות בקהילה | ד"ר רוני צבר, מוביל התכנית: "עצם העובדה של קיום המחלקה בבית מעידה על עתידו של עולם הטיפול הביתי"

שירותי רפואה בבית, אשפוז ביתי. אילוסטרציה

המועצה המדעית של ההסתדרות הרפואית ומשרד הבריאות העניקו הכרה – לראשונה בכל הנוגע להכשרת רופאים בישראל – לחברה פרטית לצורך התמחות-על בתחום הרפואה הפליאטיבית. ההכרה ניתנה לחברת "צבר רפואה". ההתמחות תבוצע במסגרת הקהילה, ליד מיטת החולה בביתו.

כיום, כל ההתמחויות בישראל למעט רפואת המשפחה, מבוצעות בבתי החולים. לפני ארבע שנים הוכר לראשונה תחום חדש להתמחות דרך הר"י והוא הטיפול הפליאטיבי. אז קבעו שישה בתי חולים שבהם הרופאים יכולים לבצע את ההתמחות - רמב"ם, העמק, בלינסון, שיבא, סורוקה ושערי צדק. התחום הפליאטיבי נועד לשפר באיכות החיים ובמניעת סבל של חולים במחלות קשות וסופניים.

ד"ר רוני צבר, מוביל התכנית. "בחנו אותנו בקפדנות"

ההתמחות החדשה היא לשנתיים: שבעה חודשים בבית החולה, בתכנית הוספיס בית שמפעילה החברה. להתמחות־על יגיעו רופאים-מומחים באונקולוגיה, משפחה ופנימית.

מ"צבר רפואה" נמסר כי "ההכרה בנו כמחלקה מוכרת להתמחות בקהילה היא מאוד משמעותית מכמה בחינות – ראשית, מכיוון ש'צבר רפואה' פזורים בכל הארץ ולמעשה יכולים לעשות את הרוטציה של מתמחים מכל מחלקה אחרת בארץ. מעבר לכך, גם ניתן כעת להביא יותר מתמחים ולא להיות מדודים על פי תקן מתמחים". עוד ציינו ב"צבר" כי "מדובר באירוע שהוא ציון דרך מאוד גדול למדינת ישראל - גוף בבעלות פרטית מקבל הכרה להתמחות. למעשה, מדובר בפריצת דרך עולמית שכן אף מוסד בעולם, חוץ בית חולים, לא קיבל הסמכה להתמחות במסגרת פליאטיבית או כל מסגרת טיפולית אחרת. לבסוף, יש פה גם משמעות לעתיד עולם הטיפול הביתי - עצם העובדה של קיום המחלקה בבית כמרחב הטיפולי העתידי, לימודי, אקדמי ולא רק דרך טיפול על ידי ציוד ותרופות".

התכנית החלה בתחילת החודש תחת ניהולו של ד"ר רוני צבר, המייסד והמנהל הרפואי של החברה, המוביל את התכנית, שאמר: "קבלת ההכרה היתה משימה אישית שלי. בחנו אותנו בקפדנות כיוון שאנחנו גוף פרטי ומבוסס על פעילות בקהילה".

נושאים קשורים:  התמחות ברפואה פליאטיבית,  חדשות,  רוני צבר,  צבר רפואה,  טיפול ביתי
תגובות
12.07.2020, 06:51

כל הכבוד רוני , הנה חלומות מתיגשמים עלה והצלח!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

30.08.2020, 22:28

כל הכבוד רוני הנה אתה קוצר את הפירות מאז הוקמה החברה עשית כברת דרך ארוכה בתחילה עבדנו רופא ואח כמעט אחד על אחד והנה כרגע העשיה מוכרת להתמחות לרופאים בתחום הפליטיבי עלה והצלח